duminică, 27 noiembrie 2016

Unde gasesti BENZINA la jumatate de pret!

Lecţia moldovenească de ieftinit carburanţii

De la jumătatea acestui an, autorităţile din Republica Modova au instituit un sistem prin care preţul carburanţilor vânduţi în benzinăriile din toată ţara este limitat prin lege, şi este stablit în funcţie mai mulţi factori. Măsura, benefică pentru consumator, a lovit dur companiile petroliere. Cât costă acum benzina şi motorina în benzinăriile de peste Prut.

Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) de la Chişinău a instituit, de la 1 iunie, un sistem prin care preţul carburanţilor vânduţi de toate companiile petroliere din Republica Moldova este plafonat. Potrivit reprezentanţilor Rompetrol Moldova, cel mai mare vânzător de carburanţi din ţară, preţul maxim al carburanților este stabilit de stat în funcţie de trei mari factori: cotaţiile internaționale la benzină şi motorină, cursul de schimb leu moldovenesc-dolar, şi o marjă a vânzătorului de carburant. Combinat cu acciza şi TVA, din acest calcul rezultă un preţ maxim la pompă, peste care nu poate să treacă nicio benzinărie din ţară. Acest preţ se calculează la fiecare două săptămâni de către ANRE, şi este făcut public. În momentul stabilirii preţului, ANRE ia în calcul cotaţiile Platt's Mediterranean la benzină şi motorină din urmă cu exact 14 zile, şi cursul de schimb leu moldovenesc-dolar din urmă cu 14 zile.
Toţi retailerii de carburanţi sunt obligaţi să vândă sub acest preț, lucru care afectează destul de grav profitabilitatea business-ului, în condiţiile în care, aproape la fel ca în România, jumătate din preţul de la pompă este reprezentat de taxe.
"Când a fost introdusă măsura, am fost obligați să reducem preţurile cu un leu pe litru (cursul de schimb este de circa 4,7 lei moldveneşti pentru 1 RON – n.red.). Marja noastră de profit a scăzut cu 40%", a declarat Felix Crudu, general manager Rompetrol Moldova. Anterior acestei măsuri, compania îşi bugetase pentru anul în curs o cifră de afaceri de 150 de milioane de dolari, care, potrivit lui Crudu, va putea fi atinsă prin vânzări mai mari de carburant. "Încercăm să compensăm prin creşterea volumelor", a spus oficialul Rompetrol Moldova, care a şi pus în practică strategia de extindere. În acest an, reţeaua de distribuţie a Rompetrol Moldova a crescut până la 77 de benzinării, după deschiderea a 12 noi staţii.
La momenul redactării acestei știri, prețurile maxime erau de 15,98 lei moldovenești pentru benzină (circa 3,4 RON) pe litru, şi de 13,86 lei pentru motorină (circa 2,9 lei românești pe litru). După cum se vede în fotografia acestui text, realizată la o staţie din zona centrală a Chişinăului, pentru sortimentele premium din gama Efix (toți carburanții sunt importați de Rompetrol Moldova din România, fiind produși la rafinăria Petromidia) compania practică preţul maxim. Spre deosebire de România, consumatorii din Basarabia cumpără însă şi carburanţi fără aditivi, care sunt mai iefitini şi au şi costuri de producţie mai mici, pe care compania petrolieră îşi permite să îi vândă sub preţul maxim stabilit de stat.
Potrivit reprezentanților Rompetrol, din preţul final, "partea" companiei petroliere este de circa 3,5 lei moldoveneşti pe litru, care include toate costurile companiei (fără taxe și costul de achiziție al carburanților). Aceasta este de fapt marja în care fiecare retailer de carburant se poate "juca" cu preţul.
Consumul de carburanţi al Republicii Moldova este de circa 600.000 de tone pe an, iar 40% din această cantitate este importată din România, de către Rompetrol, fiind produşi la rafinăria Petromidia. În Moldova sunt circa 500 de staţii de distribuţie operate de companiile petroliere, iar cei mai importanţi jucători sunt Lukoil, Rompetrol, Petrom, Tirex Petrol (fosta companie de stat, acum privată) şi Bemol.

luni, 21 noiembrie 2016

Descarca Cartea de Salvare

Anumite modele specifice ale cartilor de salvare disponibile de la producatorii auto sunt prezentate in tabelul de mai jos. Va rugam sa luati in considerare faptul ca nu toti producatorii furnizeaza carti de salvare pentru modelele de autoturisme mai vechi, produse de ei si care sunt dotate cu airbaguri. Producatorii care nu ofera inca carti de salvare vor incepe sa faca acest lucru. Momentan, cele mai multe carti de salvare pot fi gasite la producatorii germani de autovehicule, pe website-urile importatorilor si sunt disponibile numai in limba germana. Ar trebui sa cautati dupa urmatoarele cuvinte cheie: „Rettungskarten” (Carti de salvare), „Rettungsdatenblätter” (informatii privind cartile de salvare) sau „Einsatzblätter” (carti de salvare ce cuprind informatii privind reactia in cazul producerii unui incident).
 În funcție de marca autoturismului se poate descărca în format electronic de pe site-ul Automobil Clubul Român de aici---http://csb.acr.ro/descarca-cartea

-de-salvare/ și poate fi amplasată la parasolarul mașinii pentru a fi mai accesibilă.
Producatori precum Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Mercedes, Maybach, Smart, Opel si Saab furnizeaza carti de salvare in mai multe limbi europene. Cu ajutorul simbolurilor, fiecare carte de salvare este usor de citit. Toti producatorii folosesc aceleasi simboluri si culori in cartile de salvare.
Anumite modele specifice ale cartilor de salvare disponibile la producatorii auto sunt prezentate in tabelul de mai jos. Va rugam sa luati in considerare faptul ca nu toti producatorii furnizeaza carti de salvare pentru modelele de autoturisme mai vechi, produse de ei si care sunt dotate cu airbaguri. Producatorii care nu ofera inca carti de salvare vor incepe sa faca acest lucru. Momentan, cele mai multe carti de salvare pot fi gasite la producatorii germani de autovehicule, pe website-urile importatorilor si sunt disponibile numai in limba germana. Ar trebui sa cautati dupa urmatoarele cuvinte cheie: „Rettungskarten” (Carti de salvare), „Rettungsdatenblätter” (informatii privind cartile de salvare) sau „Einsatzblätter” (carti de salvare ce cuprind informatii privind reactia in cazul producerii unui incident).
Producatori precum Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Mercedes, Maybach, Smart, Opel si Saab furnizeaza carti de salvare in mai multe limbi europene. Cu ajutorul simbolurilor, fiecare carte de salvare este usor de citit. Toti producatorii folosesc aceleasi simboluri si culori in cartile de salvare.
In randurile de mai jos, puteti sa gasiti codurile aferente simbolurilor (un tabel cu traducerea acestora) care poate fi utilizat in cadrul cartilor de salvare germane.
Codurile aferente simbolurilor:
Romana English French German Italian Portuguese Spanish Dutch
Pentru a descarca cartile de salvare, va rugam sa va referiti la homepage-urile site-urilor web ale producatorilor. Continutul, precum si macheta acestora raman in responsabilitatea producatorilor. Acest lucru se aplica si la dimensiunea fisierelor, care este, in anumite cazuri, foarte mare (va rugam sa luati in considerare acest aspect atunci cand doriti sa deschideti/tipariti respectivele fisiere).
Nota: Va rugam sa verificati modelul/tipul informatiilor precum si imaginile autoturismelor din continutul cartilor de salvare pentru a fi siguri ca respectivele carti de salvare sunt cele corespunzatoare autovehiculului dumneavoastra.
O carte de salvare indica intotdeauna numarul maxim de airbaguri disponibile pentru un anumit model sau serie de modele. Nu conteaza daca autoturismul nu este complet echipat cu numarul total de airbaguri complementare indicate in cartile de salvare.
Coloana “multi-lingvistica”/denumire” indica faptul ca respectiva carte de salvare la bord este deja disponibila in alta limba precum si denumirea sub care o poti gasi pe un site corespunzator.

marți, 15 noiembrie 2016

LISTA TARIFELOR RCA ÎN FUNCȚIE DE VÂRSTĂ ȘI DE CAPACITATEA MOTORULUI!

Guvernul a publicat lista cu tarifele maxime pentru RCA. Cel mai mic tarif RCA, de 541 de lei, va fi achitat de persoanele care au depășit vârsta de 60 de ani și au o mașină cu un motor cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.201 și 1.400 cmc.
Cel mai mult vor avea de plătit tinerii cu vârste mai mici de 25 de ani și care dețin o mașină cu un motor de peste 2,5 litri. Tariful în acest caz va depăși 3.000 de lei, scrie auto-build.ro.
entru mașinile de transport marfă, tariful maxim pe persoană fizică pleacă de la 749 lei și ajunge la 2.979 lei. Guvernul a anunțat că va aproba săptămân viitoare proiectul de hotărâre care va stabili tarifele maxime pentru RCA.
Lista completă cu tarife maxime pentru RCA
1. Capacitate cilindrică – Maximum 1.200 cmc
Până în 25 ani – 997 lei
26-30 ani – 810
31-40 ani – 617
41-50 ani – 624
51-60 ani – 618
Peste 60 ani – 547
2. Capacitate cilindrică – 1.201 – 1.400 cmc
Până în 25 ani – 985 lei
26-30 ani – 800
31-40 ani – 610
41-50 ani – 617
51-60 ani – 611
Peste 60 ani – 541
3. Capacitate cilindrică – 1.401 – 1.600 cmc
Pana in 25 ani – 1.166 lei
26-30 ani – 942
31-40 ani – 712
41-50 ani – 721
51-60 ani – 714
Peste 60 ani – 629
4. Capacitate cilindrică –  1.601 – 1.800 cmc
Pana in 25 ani – 1.294
26-30 ani – 1.042
31-40 ani – 784
41-50 ani – 794
51-60 ani – 786
Peste 60 ani – 691
5. Capacitate cilindrică – 1.801 – 2.000 cmc
Pana in 25 ani – 1.516
26-30 ani – 1.217
31-40 ani – 909
41-50 ani – 922
51-60 ani – 912
Peste 60 ani – 798
6. Capacitate cilindrică – 2.001 – 2.500 cmc
Pana in 25 ani – 2.129
26-30 ani – 1.698
31-40 ani – 1.255
41-50 ani – 1.273
51-60 ani – 1.259
Peste 60 ani – 1.095
7. Capacitate cilindrică – Peste 2.500 cmc

Pana in 25 ani – 3.087
26-30 ani – 2.450
31-40 ani – 1.796
41-50 ani – 1.822
51-60 ani – 1.801
Peste 60 ani – 1.559

luni, 14 noiembrie 2016

Din nou, toata Politia Rutiera dintr-un oras este arestata pentru spaga. Bravo, Piatra Neamt !

  • Viorel Andronic, seful, lua spaga la final de tura
  • 7 agenti cercetati sub control judiciar
  • 6 politisti arestati preventiv
  • Cand credeam ca Politia Rutiera incepe sa se mai spele si sa vina in locul umflatilor comunisti insetati dupa spaga, tineri care vor sa faca o schimbare, Piatra Neamt imi demonstreaza ca sperantele mele au ajuns la gunoi.
    Mai tineti minte cazul din Reghin, acolo unde toti agentii de circulatie luau spaga pana cand au fost saltati in dube si arestati de DNA?
     Povestea se repeta acum si la Piatra Neamt, unde 14 agenti au fost luati pe sus, adica toti din oras, pe acelasi motiv: spaga, coruptie si fals intelectual. Mai pre romaneste, luau spaga de la soferi ca sa nu li se ia permisul de conducere.
    In total, din cei 14 agenti luati la rost de DNA, 6 au ajuns in arest preventiv, 7 sub control judiciar si unul... se pare ca a scapat basma curata. Din cei 14 agenti, unul era seful biroului rutier Piatra Neamt, adica seful celorlalti, care, ghici ce: si el a ajuns la bulau.
    E vorba de comisarul-sef Viorel Andronic (foto) care, direct sau indirect, a luat o buna parte din spaga colectata de subordonati. Circuitul banilor in cadrul Politiei Rutiere Piatra Neamt era acelasi ca si in cazurile de la Reghin sau Braila: agentii cu radar opreau soferi vitezomani, sau pe cei care treceau pe rosu, dupa care negociau sa nu ii suspende permisul soferului, luand spaga sume cuprinse intre 50 si 400 de lei. Dupa care, agentii, cand ajungeau la sediu, dadeau dreptul sefului Andronic.
    Procurorii DNA spun acelasi lucru: "Inculpaţii Ciolpan Iulian, Greaca Marius-Laurenţiu, Covasan Dragomir - Loredan şi Berbec Ionuţ-Alexandru au falsificat procesele verbale de constatare a contravenţiei cu ocazia întocmirii acestora, prin atestarea în cuprinsul lor a unor fapte necorespunzătoare adevărului, respectiv consemnarea unei viteze de deplasare inferioare celei constatate, cu consecinţa reducerii amenzii. Pe 25 şi 29 aprilie 2016, inculpaţii Greaca Marius-Laurenţiu şi Neamţu Constantin au remis o parte din sumele de bani primite cu titlu de mită de la conducătorii auto verificaţi inculpatului către Andronic Viorel, în legătură cu atribuţiile acestuia de coordonare a activităţii Biroului Rutier şi controlul asupra agenţilor din cadrul biroului".
    Asadar, din nefericire pentru noi toti, inca sunt mizerii de agenti in sistem, dar, cu putina rabdare si insistenta, acestia vor ajunge in final in spatele gratiilor. Ai incalcat legea si ai calcat pedala de acceleratie? Ai trecut pe rosu sau nu ai acordat prioritate la pietoni? Raspunde in piz*a ma-tii pentru faptele tale si nu comenta aiurea. Plateste amenda, recunoaste-ti greseala, stai pieton daca e nevoie, si cu asta basta. Apropo: si daca dai spaga este infractiune, asa ca speram ca toti acei soferi care au dat spaga sa aiba aceeasi soarta. Spaga incurajeaza asemenea practici care ne tin pe loc in lumea a 3-a.

Oamenii şi-au făcut singuri dreptate la Cluj:

Au oprit două camioane încărcate cu lemn furat în comuna Măguri Răcătău


Circa o sută de persone din comuna clujeană Măguri Răcătău au oprit la miezul nopţii două camioane încărcate cu lemn. Oamenii susţin că lemnul ar fi fost tăiat ilegal. Camioanele sunt acum la sediul Poliţiei care desfăşoară cercetări pentru a stabili provenienţa lemnului.
Poliţia din Măguri Răcătău a fost sesizată de localnici în legătură cu un transport ilegal de lemn. Circa o sută de persone nu au mai aşteptat reacţia poliţiei şi au oprit singuri camioanele. “Poliţia a fost sesizată azi-noapte, la circa 12 noaptea, că au fost oprite în trafic două camioane cu lemne.
Cele două camioane au fost duse la postul de poliţie din Măguri Răcătau. Acum se desfăşoară cercetetări pentru stabilirea legalităţii transportului. Persoanele din camioane au fost legitimate şi acum o echipă face verificări”, a declarat pentru “Adevărul” purtătorul de cuvânt al Poliţiei, Anca Sidonia Bolba.

vineri, 11 noiembrie 2016

Taxa auto NU va fi eliminată! Decizia a fost luată astăzi de Klaus Iohannis!

Timbrul de mediu nu va fi eliminat de la începutul anului viitor așa cum așteptau milioane de șoferi români după ce președintele Klaus Iohannis a decis, astăzi, să nu promulge legea celor 102 taxe eliminate.

La data de 25 octombrie, Parlamentul României a adoptat legea celor 102 taxe ce urmau a fi eliminate, printre care se numără și timbrul de mediu cunoscut și ca taxa auto sau taxa de înmatriculare.
RECOMANDARE - ADIO TAXA AUTO! Decizia a fost luată astăzi de Parlament!
Din nefericire pentru cei care așteptau cu nerăbdare data de 1 ianuarie 2017 pentru a-și putea înmatricula mașinile fără plata unei taxe suplimentare, astăzi, președintele Klaus Iohannis a decis să nu promulge legea din cauza taxei radio-tv.
"Dacă nu ar fi fost printre aceste taxe cele două taxe care se plătesc pentru Televiziunea Publică și Radioul Public, probabil că aș fi promulgat legea pur și simplu, chiar dacă ar fi trebuit dezbătute anumite taxe", a adăugat Iohannis la o dezbatere cu privire la eliminarea taxei radio-tv, arătând că ar fi făcut acest lucru deoarece Executivul a dat un punct de vedere pozitiv, deși cu multe amendamente.
Șeful statului a amintit că eliminarea unor taxe a fost una dintre temele sale de campanie electorală.
"Această inițiativă care a propus eliminarea unor taxe ar fi avut poate un impact foarte pozitiv dacă s-ar fi respectat câteva condiții minimale, lucru care în esență nu ar fi rău, și pot să spun foarte deschis că despre eliminarea unor taxe am scris și eu în programul meu electoral anul trecut, spun și eu ca și mulți români că avem prea multe taxe, trebuie să reducem dintre ele, să fie mai ușor de aplicat, să eliminăm o anumită birocrație. Dar, din păcate, Parlamentul, dintr-un motiv pe care nu-l cunosc, bănuiesc că din cauza unui puseu, a intrat într-un procedeu de urgență. În două săptămâni, legea a trecut prin ambele Camere și a primit și vot final", a afirmat Iohannis.

marți, 1 noiembrie 2016

Iată şapte modalităţi prin care eşti furat în service MARE ATENTIE !

Trebuie să recunoaştem că, în ultimii ani, calitatea serivicilor în multe dintre service-urile auto româneşti s-a îmbunătăţit simţitor, poate şi datorită atenţiei mai mari a importatorilor de maşini asupra serviciilor post-vânzare. Dar asta nu înseamnă că nu poţi fi încă păcălit în service. Iată şapte modalităţi uzuale prin care poţi fi păgubit
https://www.facebook.com/SoferidinRo/Service-urile auto autorizate din România şi-au îmbunătăţit mult calitatea serviciilor în ultimul timp, mai ales datorită atenţiei sporite acordate de importatorii auto serviciilor post-vânzare, pe fundalul crizei auto care a dus la scăderea numărului de maşini noi cumpărate. Dar, din păcate, problemele n-au fost eliminate cu totul. Iată 7 modalităţi prin care unii angajaţi din service încearcă să-şi păcălească clienţii. O listă care sperăm să te ajute,data de promotor.ro.
1. Nu înlocuiesc consumabilele
Filtrele de aer, ulei, combustibil sunt cele care îi trimit pe cei mai mulţi clienţi în service, ca parte a operaţiunilor obişnuite de revizie. Din păcate, exact aici se înregistrează şi cele mai multe furturi: pur şi simplu, angajaţii nu înlocuiesc aceste filtre, deşi pe fişă scriu că le-au înlocuit. Dintr-un foc, o pagubă de circa 300 de lei în buzunarul tău. Una este un filtru nou-nouţ, alta e un filtru „curăţat” şi montat în locul lui.
Remediu: marchează discret aceste consumabile cu un marker, astfel vei putea vedea dacă au fost sau nu schimbate. Cere să primeşti piesele vechi.
2. Nu-ţi montează piesele aduse de tine, ci altele
Dacă eşti prevăzător şi vii cu consumabilele de acasă, s-ar putea să te crezi în siguranţă. Nici asta nu e neapărat valabil, pentru că unii mecanici iau piesele tale bune şi le înlocuiesc cu altele, deseori la mâna a doua, pe care le montează pe maşină. Şi păstrează ei piesele noi.
Remediu: la fel ca la punctul 1, marchează discret aceste piese sau notează-ţi seriile lor de identificare. Verifică-le imediat după ieşirea din service.
3. Nu schimbă, de fapt, uleiul

Eşti fericit că ai adus tu singur un bidon de ulei de cea mai bună calitate? S-ar putea să ai surprize, pentru că unii mecanici nu scurg decât o parte din uleiul vechi şi completează cu o parte din uleiul tău nou. Restul rămâne la ei.
Nu fac chiar aşa, dar cam asta e…
Remediu: efectuează acest gen de operaţiuni doar în service-urile în care poţi vedea, printr-un geam transparent, operaţiunile pe care le execută mecanicii. Valabil pentru orice operaţiune de servisare.
4. Nu identifică din primul moment cauza reală a problemelor tale
Cele mai costisitoare „greşeli” de servisare sunt cele care ţin de diagnosticarea incorectă a cauzei problemelor maşinii. Multe service-uri rezolvă problemele în două etape: în prima, îţi înlocuiesc doar anumite piese, considerând că asta e suficient. Evident, problemele reapar foarte repede, iar la a doua vizită în service ţi se şi repară, dar numai după ce tu ai scos deja din buzunar mai mulţi bani. De exemplu, dacă tu ai probleme cu caseta de direcţie, iar ei ţi-o înlocuiesc dar nu rezolvă şi celelalte probleme de pe puntea respectivă, această operaţie poate fi inutilă, pentru că piesele defecte vor afecta şi piesa proaspăt înlocuită.
Asigură-te că mecanicii se uită atent la toate problemele maşinii
Remediu: documentează-te foarte bine cu privire la cauzele probabile ale unei anumite probleme înainte să ajungi la service. Dacă rezolvarea cere înlocuirea unei piese foarte scumpe, verifică dacă defectarea acesteia nu ţine, de fapt, de probleme apărute la piese mai ieftine, ignorate voit sau nu de mecanici
5. Se plimbă cu maşina ta ca să „testeze” modificările făcute
Este absolut normal ca mecanicii să dea o tură cu maşina pentru a vedea cum se comportă în urma modificărilor aduse, în special dacă acestea au implicat intervenţii la motor sau trenul de rulare. Dar uneori, mai ales când e vorba de maşini sport sau foarte scumpe, tura durează excesiv de mult sau e făcută cu talpa la podea. În cazuri extreme, unii chiar îşi fac de cap.
Remediu: notează-ţi atent numărul de kilometri şi nivelul de carburant din rezervor înainte să duci maşina în service.
6. Îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile
Multe service-uri îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile, pe care le adaugă pentru „a fi siguri” că rezolvă problema. Este, dacă vreţi, exact inversul situaţiei de la punctul 4. Intri pentru a rezolva o bătaie la motor, afli că maşina are tot felul de probleme, una mai gravă ca alta. Dacă eşti suficient de fraier, muşti momeala, pentru că, în lipsa unor cunoştinţe tehnice, nu vrei să păţeşti ceva urât din cauză că te-ai zgârcit la bani.
Remediu: documentează-te din nou foarte bine cu privire la cauzele probabile ale problemei tale. Cere să ţi se explice clar şi detaliat de ce este necesară fiecare dintre operaţiunile de servisare propuse.
7. Îţi umflă factura cu piese la suprapreţ
În fine, una dintre cele mai utilizate metode de a te păcăli este umflarea preţurilor pieselor comandate chiar de către service. Unele service-uri chiar impun faptul ca aceste piese să fie comandate prin intermediul lor. Vorbim uneori şi de preţuri duble faţă de ce ai putea comanda singur.
Remediu: cere insistent să vezi exact care sunt piesele recomandate pentru a fi schimbate. Caută singur preţurile acestora şi, pe cât posibil, comandă-le singur. Vei economisi, de multe ori, şi 30% din preţul final. Unele piese nu trebuie să fie noi-nouţe, ci doar în stare bună de funcţionare. Astfel, îţi vei diminua considerabil costurile servisării.
Dacă ai şi tu poveşti neplăcute din service, nu ezita să le împărtăşeşti mai jos!

Cum se calculeaza consumul la 100 de km

Pentru acest calcul, se foloseste o simpla formula matematica. 100 x a / b unde: a = cantitatea de combstibil din rezervor b = numarul de ...