miercuri, 5 aprilie 2017

Cum arata abtibildele colorate care inlocuiesc TAXA AUTO, si ce inseamna fiecare culoare?

Mediafax a publicat o imagine cu cele 6 stickere colorate care vor inlocui taxa auto. E vorba de 6 buline de culori diferite, care vor fi montate de toti soferii pe parbrizul automobilului, in functie de norma de poluare.
Conform imaginii aparute pe site-ul de stiri Mediafax, urmeaza sa avem 6 stickere colorate in functie de norma de poluare a masinii sau a anului de fabricatie. Aceste stickere vor avea numere de la 0 la 6, momentan lipsind, din motive diverse, numarul 1.
Cu numarul 0 si de culoare verde este bulina pentru masinile hibride sau electrice. Cu numarul 2 si de culoare roz este bulina pentru masinile pe motorina cu o norma de poluare Euro 2 sau care sunt fabricate intre 1 ianuarie 1997 si 31 decembrie 2000. Urmeaza bulina maro cu numarul 3, pentru masinile diesel Euro 3 sau fabricate intre 1 ianuarie 2001 si 31 decembrie 2005.
Urmeaza bulina portocalie cu numarul 4. Aici vor fi incadrate masinile diesel Euro 4 sau cele fabricate intre 1 ianuarie 2006 si 31 decembrie 2010. Aici intra si masinile pe benzina Euro 2 si 3 sau cele construite intre 1 ianuarie 1997 si 31 decembrie 205.
Bulina galbena cu numarul 5 este pentru masini diesel Euro 5 si 6 sau fabricate de la 1 ianuarie 2011, dar si masinile pe benzina cu norma Euro 4, sau fabricate intre 1 ianuarie 2005 si 31 decembrie 2010.
Ultima categorie este cea semnalata cu o bulina albastra cu numarul 6, special pentru masinile pe benzina Euro 5 si 6 sau fabricate dupa 1 ianuarie 2011.

Adăugați o legendă
Asadar, dupa cum vedeti, masinile diesel sunt mult mai "persecutate" ca cele pe benzina. Adica o masina pe motorina din 2010 este pusa laolalta cu o masina pe benzina din 1997... Dar ce se va intampla cu aceste buline?
Se zvoneste ca montarea acestor stickere pe parbrizul masinii are ca rol o identificare mai usoara a normei de poluare, atat de politisti, cat si de unele camere video montate pe soselele din centrele marilor orase. Sunt sanse sa ajungem in situatia in care, in zonele centrale, sa fie permis accesul doar masinilor care au in geam abtibilde verzi, albastre sau galbene. Iar masinile cu alte culori sa nu aiba voie, iar daca sunt prinse, soferii lor sa fie amendati.
Momentan, acesta este un proiect, aparent inspirat din Franta (foto principal), acolo unde autoritatile au inasprit masurile anti-poluare. Ramane sa vedem forma finala a noi taxe auto si ce presupune ea pentru soferi.

miercuri, 29 martie 2017

Franta solicita obligatoriu formularul A1 de la 1 aprilie. Germania va interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normal la bordul vehiculului

Statele din Vestul Europei continua sa adopte masuri neoprotectioniste in industria transporturilor rutiere.

http://pintient.com/DiP

Saptamana trecuta, autoritatile și asociațiile transportatorilor rutieri din Franța au confirmat IRU că începând cu 1 aprilie 2017 este obligatoriu ca toți șoferii (și personalul mobil) care intră în domeniul de aplicare a Legii Macron să dețină Formularul A1 atunci când sunt detașați pe teritoriul Franței, au precizat in exclusivitate reprezentantii UNTRR pentru T-Times.ro.
Acest document dovedește că sunt plătite contribuțiile la asigurările sociale din statul membru de reședință și este eliberat de către autoritatea de securitate socială din acel stat membru. In România este Casa Națională de Pensii Publice.
Formularul A1 trebuie să se afle la bordul autovehiculului sau prezentat, ulterior, autorităților de control prin intermediul reprezentantului companiei în Franța sau de clientul care a comandat transportul, în cazul în care se solicită acest lucru.
UNTRR a făcut demersuri către Ministerul Muncii din Franța și Ambasada României din Franța pentru a obține mai multe informații despre obligativitatea certificatului A1 în Franța.
Totodata, IRU a informat UNTRR că Germania introduce interdicția efectuării perioadei de repaus săptămânal normal la bordul vehiculului.
Parlamentul German a decis pe 08.03.2017 să interzică efectuarea perioadei de repaus săptămânal normal la bordul vehiculului și să impună o amendă în cazul nerespectării acestei prevederi.
Cu toate acestea, decizia nu este încă finală  fiind nevoie să fie confirmată prin procesul legislativ.
UNTRR monitorizează situația alături de IRU și urmează să informeze transportatorii români imediat ce sunt disponibile mai multe informații.
Ultimele informatii despre masurile neoprotectioniste adoptate de Germania, Franta sau Austria le puteti citi in noul numar al revistei INFO UNTRR care apare la inceputul lunii aprilie.
Urmărește  FacebookInstagramTwitterYouTube

luni, 20 martie 2017

Petiție pentru introducerea obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone

Patronul unei companii de transport rutier de marfă, alături de doi deputați francezi au inițiat o petiție online prin care cer introducerea obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone.
Incertitudinea juridică cu privire la reglementările referitoare la transportul internațional de mărfuri cu vehicule comerciale de 3.5 tone, creează o breșă legislativă care tentează un număr tot mai mare de transportatori și contractori.
Această petiție a fost creată doarece s-a constat că numărul vehiculelor comerciale de 3.5 tone (volum 20 metri cubi) înmatriculate în altă țări, precum Polonia sau alte țări estice, care fac cabotaj în Franța a crescut foarte mult. Flexibilitatea mare (perioadele de condus și odihnă ale șoferilor de dube nu sunt normate) este folosită ca avantaj în a reduce costurile de transport și implicit costurile, și deschide ușile concurenței neloiale.
Șoferii de dube, foarte prost plătiți, pentru a fi productivi și a menține un preț mic de transport, “leagă” orele de condus fără a face pauză sau să se supună vreunui regulament, precum se întâmplă în cazul vehiculelor comerciale peste 5 tone.
De altfel, acesta este motivul pentru care cei doi deputați francezi, susținuți de transportatori rutieri au propus petiția de introducere obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone.
În 2019, va fi implementat tahograful digital inteligent, care va permite autorităților să monitorizeze orele de condus, dar și limitele de viteză, greutatea totală a vehiculului sau respectarea cabotajului, cu ajutorul funcției GPS încorporate.
Evident că, transportul cu vehicule comerciale de 3.5 tone nu poate fi interzis, însă poate fi reglementat, astfel încât acesta să nu mai ofere oportunități în detrimentul companiilor de transport cu vehicule de peste 5 tone.
Implementarea de tahograf digital va obliga șoferii de dube să respecte timpii de condus și odihnă (acesta fiind un plus pentru siguranța rutieră) și le va aduce o creștere salarială, deoarece angajații lor trebuie să se supună regulilor actuale de pe piața muncii în sectorul de transport din Franța.
Astfel, vor fi respectate toate criteriile concurenței loiale de pe piața liberă a Uniunii Europene, mai spun inițiatorii petiției.

sâmbătă, 4 martie 2017

Ferrara, camionagiu român amendat cu 11.000 de euro pentru că a încercat să falsifice datele cronotahografului

Peste 11.000 de euro amendă și 130 de puncte tăiate de pe permis, apoi reduse la maximul prevăzut de lege, adică 15. Aceasta este măsura Poliției municipale Terre Estensi, provincia Ferrara, care a descoperit în 23 februarie că transportatorul român, F.V., înlocuise prima foaie de înregistrare a cronotahografului, inserând una nouă. Lucru care permite, încălcând regulile, să se conducă un număr mai mare de ore și să se evite sancționările pentru nerespectarea orelor de odihnă.
Șoferul folosea un tahograf analogic.
În transporturile rutiere, un tahograf este un dispozitiv care înregistrează viteza autovehicululului, permițând verificarea respectării, de către conducătorul auto, a timpului de odihnă și de lucru și a restricțiilor de viteză.
Există și tahograful digital, un tahograf cu memorie care nu utilizează foi de înregistrare.
Principala diferență dintre tahografe analogice și cele digitale apare la modul de înregistrare. În timp ce tahografele analoage înregistrează activitățile conducătorilor auto, kilometrii parcurși și viteza cu care s-a circulat pe diagrame pe o perioadă de 24 de ore, cele digitale înregistrează activitățile conducătorilor auto în memoria tahografului, timp de minim 365 de zile, iar datele pot fi descărcate și prelucrate cu ajutorul unor cititoare atât de carduri cât și a datelor menținute în aparat.

vineri, 24 februarie 2017

Șofer de TIR, găsit mort în cabină!

Un șofer de tir, care tranzita județul Vâlcea, a fost găsit decedat în cabina tirului în seara zilei de miercuri, 22 februarie 2017. Șoferul oprise tirul într-o parcare din Râmnicu Vâlcea și intenționa să se odihnească. Cel mai probabil cauza morții poate fi un infarct miocardic, însă medicii legiști trebuie să se pronunțe în acest caz. Autopsia trupului neînsuflețit al șoferului de tir se va efectua în cursul zilei de joi, 23 februarie 2017, pentru a se stabili cauzele exacte ale decesului.
O altă tragedie asemănătoare a avut loc săptămâna trecută, atunci când un tânăr român care muncea în străinătate tot ca şofer de tir, a fost găsit mort într-o parcare din Germania.
Nu se știe dacă bărbatul ar fi avut probleme cu inima sau tragicul incident s-ar fi produs, ca și în alte cazuri, din cauza epuizării. Colegii acestuia, împreună cu Sindicatul Solidaritatea Șoferilor Drumuri Bune, au pornit o acțiune de strângere de fonduri pe rețelele de socializare pentru a-i aduce trupul neînsuflețit înapoi acasă.

Un astfel de apel la solidaritate a fost făcut pe pagina Poveşti de prin parcări: „Şi când stai şi te gândeşti că sunt foarte mulţi care ne zic, că ce facem noi de vrem aşa mulţi bani ca şoferi? Păi ce facem? În unele cazuri, murim singuri prin parcări obscure, fără să ne ajute cineva, fără să ne plângă cineva…”

marți, 21 februarie 2017

Trei dezavantaje ale dispariției taxei auto. Ești de acord?

Peste câteva zile, taxa auto va dispărea definitiv. Astfel, Klaus Iohannis a semnat pe 6 ianuarie, decretul pentru promulgarea Legii privind eliminarea unor taxe și tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Deși la prima vedere eliminarea timbrului de mediu ar avea numai efecte pozitive pentru buzunarul românilor, lucrurile ar putea fi privite și din altă perspectivă. Iată trei dezavantaje ale dispariției taxei auto:

1. Se învechește parcul auto

Dispariția taxei va atrage cu sine învechirea parcului auto din țara noastră. Cifrele arată că piața mașinilor noi a înregistrat al treilea an consecutiv de creștere și a încheiat 2016 cu cea mai ridicată valoare de după 2010. Dacă în 2013, spre exemplu, s-au vândut 58.000 de mașini noi, în 2016 acest număr a ajuns la aproape 95.000.

2. Va scădea vânzarea mașinilor noi și s-ar putea renunța la “Rabla”

Din dorința de a cumpăra cu bani mai puțini, românii se vor reorienta către autombile vechi în dauna celor noi. Totodată, există varianta ca programul “Rabla” să nu mai fie prelungit întrucât proiectul era susținut din banii strânși prin timbrul de mediu.

3. Noi taxe?

Gaura din bugetul de stat generată de dispariția taxei trebuie să fie acoperită cumva, iar acest lucru ar putea genera noi taxe pentru șoferi. În plus, apariția mai multor mașini vechi înseamnă totodată și un grad ridicat de poluare.
Despre timbrul de mediu
Timbrul de mediu a fost introdus în 2013 după ce ultima variantă a taxei auto a fost declarată ilegală de Curtea de Justiție a Uniunii Europene. Aceeași soartă a avut-o și timbrul de mediu în 2016. Taxa a fost declarată ilegală, iar românii care au achitat timbrul de mediu pot să ceară înapoi sumele plătite.

luni, 20 februarie 2017

Șoferii din România au aflat vestea CATASTROFALĂ! Permisele de conducere NU VOR MAI FI VALABILE! Cine face asta PIERDE DREPTUL DE A MAI CONDUCE


O noua lege vine sa ii enerveze pe soferii din Romania. Orice sofer care va incalca regulile Noului Cod Rutier va fi obligat sa redea examenul scris pentru a-si recupera carnetul de conducere.
În plus, persoanele care nu au cel puţin 11 clase nu vor mai putea susţine examenul pentru permis. Autorităţile au decis acest lucru pentru a stimula elevii să meargă la şcoală, dar şi pentru a reduce semnificativ numărul accidentelor.
Mai mult decât atât, noua prevedere vine ca urmare a faptului că mulţi şoferi din România şi-au cumpărat carnetul de şofer, 
Conform autorităţilor, cei care vor încălca regulile de circulaţie în mod repetat vor fi obligaţi să treacă din nou examenul scris pentru a primi permisul de conducere. Regulile se aplică în cazul persoanelor care au încălcat legea de cinci ori pe durata unui an şi au fost sancţionate

luni, 13 februarie 2017

Totul despre IMPOZITUL PE MAȘINI. Cum se calculează

Impozitul pe mașini este calculat în funcție de capacitatea cilindrică a motorului și se achită în două tranșe lunare, prima fiind stabilită anul acesta pentru 31 martie, scrie avocatnet.ro.
Proprietarii de autovehicule care vând o mașină pe parcursul acestui an trebuie să știe că vor înceta să datoreze impozitul aferent abia de la anul.
Modul de calcul al impozitului pe mașini se determină în funcție de capacitatea cilindrică a motorului, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracțiune din aceasta cu o sumă corespunzătoare din actul normativ citat. Spre exemplu, pentru autoturismele cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc și 2.000 cmc inclusiv, suma fixă luată în calcul la stabilirea impozitului este de 18 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc și 2.600 cmc inclusiv - 72 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc și 3.000 cmc inclusiv - 144 lei/200 cmc, iar la cele cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc suma de luat în calcul la stabilirea impozitului este de 290 lei/200 cmc. În ceea ce privește motocicletele și autoturismele cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc, valoarea este de 8 lei/200 cmc.
Cine datorează impozitul pe mașini
Așa cum am precizat deja, impozitul anual pentru mijlocul de transport trebuie achitat de către orice proprietar al unei mașini înmatriculate/înregistrate în România.  Interesant este că, din 2016, impozitul auto este datorat pentru întregul an în curs de persoana care deținea mașina la 31 decembrie a anului trecut. Astfel, chiar dacă vindeți o mașină în aceste zile, veți fi obligat să achitați impozitul aferent pentru tot anul 2017, până la termenele stabilite de lege (31 martie și 30 septembrie), pentru că erați proprietarul bunului la final de 2016.
Primul termen de plată diferă față de anul trecut
La fel ca până acum, impozitul pe mașini se plătește în două tranșe egale, la direcțiile de specialitate ale primăriilor, respectiv direcțiile de taxe și impozite. 
În 2017, termenele de plată sunt fixate, din nou, la 31 martie și 30 septembrie. Asta în condițiile în care, anul trecut, primul termen de plată a fost amânat cu trei luni, mai exact până la 30 iunie, ca o consecință a modificărilor apărute în legislația autohtonă. Contribuabilii care plătesc impozitele pentru întreg anul până la 31 martie beneficiază de o bonificație de până la 10%, stabilită prin hotărâre a consiliului local.


vineri, 27 ianuarie 2017

Credeați că scăpăm de taxa de poluare? Ia fiți atenți ce se pregătește în locul ei!

Reprezentanții producătorilor și importatorilor de automobile din România au afirmat, joi, într-o conferință de presă, că susțin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și un impozit aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate.

Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante.
Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Agerpres.
La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.
”(…) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)”

joi, 26 ianuarie 2017

Vin vremuri grele pentru șoferii români care transportă pachete pe ruta România-Italia: riscă amenzi uriașe și confiscarea mașinii

Zeci de microbuze românești transportă zilnic pachete și persoane între România și Italia, fără a avea însă autorizațiile necesare, riscând confiscarea autovehiculului și a lucrurilor care le transportă precum și amenzi usturătoare. De circa un an (mai precis din luna februarie 2016), ministerul Transporturilor și cel de Interne din Italia au fost emis o circulară prin care se specifică obligativitatea existenței de documente care, în cazul pachetelor transportate, să dovedească proveniența. În cazul în care, la un control, se găsesc astfel de pachete, neînsoțite de acele documente, autovehiculul este imediat confiscat și se aplică amendă de la 2000 la 12.400 de euro.
Chiar și așa, mulți șoferi declară că se deplasează în scop turistic iar pachetele sunt personale, conținutul fiind folosit pe timpul vacanței. Sunt unii însă care nu cunosc aceste tertipuri (ilegale, să ne-nțelegem!) sau care la controale amănunțite, necunoscând conținutul pachetelor, preferă să declare că sunt pentru diferite persoane. În acel moment, poliția are tot dreptul să aplice amendă și să confiște autovehiculul.
În dimineața zilei de 26 ianuarie, pe autostrada A14, în dreptul orașului Ancona, un microbuz românesc care transporta persoane și pachete în Italia a fost oprit de poliția rutieră italiană iar după controalele efectuate s-a dispus confiscarea sa și amendarea șoferului cu 2000 de euro.
Motivul: transporta pachete fără a avea autorizația necesară sau documente care să însoțească transportul. Șoferul, care nu cunoștea limba italiană, a declarat că pachetele nu îi aparțin și că vor fi distribuite unor persoane. Chiar dacă a spus polițiștilor că nu a încasat niciun ban pentru acest lucru, militarii au decis să aplice amenda și să rețină mașina. Călătorii, abandonați pe autostradă, s-au refugiat într-un ”Autogrill”.
După plata amenzii de 2000 de euro, șoferul a recuperat mașina.
Șoferul nostru a fost sancționat pentru încălcarea art. 43 ter din legea 298 din 1974, care reglementează trasportul de bunuri pe șoselele din Italia. Este vorba de un articol nou introdus de Legea Bugetului din 2016 (Legge di Stabilità), care prevede o înăsprire puternică a sancțiunilor pentru cei care fac transporturi internaționale fără documente de însoțire a mărfii. Dacă documentația există, dar șoferul nu o are cu el, sancțiunea este amenda de la 400 la 1200 de euro și sechestrul vehiculului până la prezentarea documentelor.
Dacă în schimb documentația nu este bine întocmită sau lipsește complet, atunci amenzile se înăspresc, de la 2000 la 6000 de euro. Dacă nu se poate verifica regularitatea transportului, atunci se aplică prevederile Legii 298/74 pentru transport abuziv (sancțiune de la 2.100 la 12.400 euro și oprirea vehiculului pentru maxim trei luni).
Ministerul Transporturilor și Ministerul de Interne au emis în 26 februarie 2016 o circulară comună referitoare la aplicarea noului articol 46 ter introdus de Legea Bugetului, cu privire la procedurile pe care operatorii de control trebuie să le aplice pentru combaterea activității neregulare de autotransport de mărfuri internaționale.
Potrivit circularei, șoferii SUNT OBLIGAȚI să aibă la bord documentația LEGALĂ de însoțire a mărfii, care poate fi vamală, administrativă, fiscală, sanitară și de siguranță, funcție de tipul mărfii transportate. Cu titlu doar de exemplu, circulara arată că documentele cele mai comune sunt CMR (scrisoarea de trăsură) și DDT (documentul de transport).

vineri, 20 ianuarie 2017

Pașapoartele vor fi eliberate gratuit de la 1 februarie 2017 ! DISTRIBUIE PE FACEBOOK PENTRU A AFLA TOTI ROMANII DIN STRAINATATE !

Pasapoartele vor fi eliberate gratuit de la 1 februarie 2017, potrivit unui act normativ publicat recent in Monitorul Oficial. Aceasta taxa, precum si mai multe altele ce tin de eliberarea unor acte civile, fac parte din cele 102 taxe, din legea promulgata de Iohannis pe 6 ianuarie, ce vor fi eliminate.





Începând cu 1 februarie 2017, cetățenii nu vor mai plăti taxele obișnuite la eliberarea pașapoartelor, actelor de cetățenie și a altor acte civile, potrivit Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe și tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, ce a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 15 din 6 ianuarie 2017 şi va intra în vigoare la 1 februarie 2017.

Concret, începând de luna următoare, persoanele fizice nu vor mai plăti:
  • taxa pentru eliberarea unui pașaport electronic, a unui pașaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice străine, eliberarea de adeverințe, precum și alte servicii prestate de autorități, scrie avocatnet.ro.



Din cele 102 taxe care vor fi eliminate, 6 taxe provin din Ordonanta Guvernului nr.24/1992 privind stabilirea anumitor servicii publice si a taxelor percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul Romania, scrie wall-street.ro.
  • eliberarea unui pasaport electronic, a unui pasaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice straine, eliberarea de adeverinte, precum si alte servicii prestate de autoritati.(Dir Gen Pasapoarte MAI + Dep Consular MAE + Insp Gen Imigrari + DEPABD). Aceasta taxa era in valoare de 22 lei
  • Acordarea cetateniei romane (ANC). Aceasta era in valoare de 191 lei
  • Acordarea/Redobandirea cetateniei romane (ANC). Aceasta era in valoare de 191 lei
  • Supralegalizarea sigiliilor si a semnaturilor de pe un act oficial (Dep Consular MAE). Aceasta era in valoare de 25 lei
  • Supralegalizarea sigiliilor si a semnaturilor de pe un certificat de origine a marfurilor, de pe o factura comerciala sau de pe orice alt document cerut la exportul ori importul marfurilor (Dep Consular MAE). Aceasta era in valoare de 47 lei
  • identificarea unei persoane pe teritoriul Romaniei (Insp Gen Imigrari + DEPABD). Aceasta era in valoare de 35 lei
In cazul in care va aflati in strainatate si aveti nevoie de eliberarea unui pasaport sau a unui titlu de calatorie de la misiunile diplomatice si oficiale ale Romaniei in strainatate, nu mai trebuie sa platiti taxa perceputa de acestia, in valoare de 40 de euro, conform News.ro.
Alte taxe care au fost eliminate in urma promulgarii legii nr.1/2007 sunt urmatoarele 4 taxe, introduse in urma aplicarii Ordonantei Gvuernului nr.128/2000 privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice si juridice de catre Ministerul Administratiei si Internelor:



  • Taxa pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar. Aceasta era in valoare de 10 lei
  • Aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor fizice. Aceasta era in valoare de 22 lei
  • Aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor juridice s i în cazul reprezentarii titularului actului de catre un avocat. Aceasta era in valoare de 44 lei
  • Inregistrarea cererii pentru aplicarea apostilei. Aceasta era in valoare de 3 lei.
  • ALTE STIRI (continuarea mai jos)


Presedintele Klaus Iohannis a promulgat. Legea prin care sunt eliminate 102 taxe nefiscale, dupa ce Parlamentul a respins, la finalul lunii decembrie, cererea sa de reexaminare in care solicita excluderea taxei Radio-TV din textul legii. Legea a fost promulgata in ultima zi a termenului legal pe care il avea la dispozitie.
AJUTA ROMANII DIN STRAINATATE SI DISTRIBUIE PENTRU A AFLA TOATA LUMEA !
Urmărește  FacebookInstagramTwitterYouTube

joi, 19 ianuarie 2017

Noul Cod Rutier a fost APROBAT. E Jale pentru ȘOFERI ! Inchisoare pentru Alcool si Fara Permis pentru Centura si Vorbit la Telefon…

Noul Cod Rutier va intra în vigoare. Legea circulației prevede pedepse drastice pentru şoferii neatenți și indisciplinați. Noua prevedere legislativă ce va intra în vigoare începând de vineri se remarcă prin creşterea de zece ori a amenzilor sau transformarea amenzilor neplătite în suspendarea permisului.
Şoferii se vor gândi de două ori înainte de a lua decizia de a vorbi la telefon în timp ce se află la volan. Potrivit noului Cod Rutier, dacă vor fi prinşi vorbind la telefon în timp ce conduc un autoturism, riscă amenzi în cuantum de 1.600 de lei, la fel ca şi în cazul în care vor fi depistaţi că nu poartă centura de siguranţă, de zece ori mai mult decât amenzile de până acum.
Depăşirea limitei de viteză cu 51 până la 60 de kilometri pe oră se sancţionează cu amenzi din clasa a IV-a, cuprinse între 9 şi 20 de puncte amendă, adică între 720 şi 1.600 de lei. În plus, se ridică şi permisul de conducere pentru 90 de zile. În cazul depăşirii limitei de viteză cu peste 60 de kilometri pe oră, se aplică amenzi din clasa a V-a, care implică sancţiuni cuprinse între 21 şi 50 de puncte amendă (între 1.680 şi 4.000 de lei), plus suspendarea permisului de conducere pentru 180 zile. În cazul în care depăşirea vitezei legale cu mai mult de 60 de kilometri pe oră se soldează cu un accident rutier urmat exclusiv de pagube materiale, se aplică sancţiuni din clasa a VI-a, care implică de la 51 până la 120 de puncte de amendă (între 4.080 şi 9.600 de lei), la care se adaugă suspendarea permisului pentru un an. În cazul în care accidentul se soldează cu victime, perioada de suspendare a permisului se dublează la doi ani.
                             Urmărește  FacebookInstagramTwitterYouTube
Noul Cod Rutier mai prevede că dacă un şofer se află la volan sub influenţa băuturilor alcoolice, care are o îmbibaţie alcoolică cuprinsă între 0,2 -0,5 g/l alcool pur în sânge, respectiv 0,15 – 0,25 mg/l alcool pur în aerul expirat, se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni (21 la 50 puncte-amendă) şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 180 de zile”. În cazul în care îmbibaţia alcoolică este de peste 0,5 g/l alcool pur în sânge, fapta constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la unu la cinci ani.
loading...
Potrivit noului Cod Rutier, vor fi sancţionaţi cu 9 până la 20 de puncte-amendă şi suspendarea permisului până la trei luni numai şoferii care nu acordă prioritate, depăşesc sau trec pe roşu şi provoacă un accident rutier soldat exclusiv cu pagube materiale. În cazul în care un şofer nu îşi achită amenda în termen de 30 de zile, permisul de conducere îi este suspendat. Suspendarea efectivă a permisului are loc, însă, după alte 15 zile de la comunicarea dispoziţiei de suspendare. Sumele aferente amenzilor percepute pentru contravenţii rutiere vor fi vărsate într-un cont unic deschis la Trezorerie, din care vor fi transferate ulterior către primării şi care va fi verificat de către Poliţie.
Amenda maximă, de 9.600 de lei, va fi aplicată şoferilor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată, atunci când semnalele acustice şi vizuale sunt pornite. De asemenea, cu 9.600 de lei vor fi sancţionaţi şi şoferii care sunt implicaţi în accidente rutiere şi au o alcoolemie mai mare de 0,25 la mie în aerul expirat. Şoferii care se încumetă să treacă pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu amenzi de 4.000 de lei.
O altă prevedere a noului Cod Rutier face referire la transportul copiilor. Astfel, copiii sub 12 ani nu pot fi transportaţi pe scaunele din faţă, cu excepţia bebeluşilor care sunt transportaţi cu dispozitive speciale de acest fel. Copiii cu vârste de până la 3 ani nu mai pot fi transportaţi decât în scaune speciale. De asemenea, copiii cu o înălţime de cel mult 135 de centimetri trebuie transportaţi în scaun. Este obligatoriu ca dispozitivele de fixare în scaun să fie omologate şi adecvate pentru caracteristicile fizice ale copiilor.

miercuri, 11 ianuarie 2017

Eliminare taxa auto 2017: Timbrul de mediu nu se va mai plăti de la 1 februarie

Începând de la 1 februarie 2017, proprietarii de mașini nu vor mai fi nevoiți să achite timbrul de mediu, deoarece această taxă va fi eliminată definitiv, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Totodată, de menționat este că, cel puțin momentan, timbrul de mediu nu va fi restituit celor ce l-au plătit deja și nici nu va fi înlocuit de o altă taxă.
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 9/2013, ce reglementează timbrul de mediu pentru autovehicule, va fi abrogată, la data de 1 februarie 2017, de Legea nr. 1/2017. Concret, începând cu prima zi a lunii viitoare, proprietarii de mașini nu vor mai fi nevoiți să achite timbrul, această taxă de mediu urmând să dispară definitiv din legislație.
Deși fostul Guvern ar fi preferat ca timbrul de mediu să fie înlocuit cu o altă taxă, Parlamentul a ales să nu facă acest lucru, cel puțin momentan. De asemenea, important de precizat este că aleșii poporului n-au stabilit nici că persoanele care deja au achitat timbrul de mediu își vor primi banii înapoi. Asta înseamnă că restituirea timbrului de mediu va fi posibilă doar în instanță.
Timbrul de mediu reprezintă, conform OUG nr. 9/2013, o sumă datorată de proprietarii de autoturisme pentru emisiile provenite de la acestea. În principiu, taxa trebuie plătită (o singură dată) la prima înmatriculare a unui autovehicul în România sau la prima vânzare în țară către o altă persoană.
În cursul anului trecut, timbrul de mediu a fost declarat parțial ilegal de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene. La acel moment, fostul Guvern a explicat că va căuta soluții pentru restituirea taxei către proprietarii de mașini, dar încă nu s-a luat o decizie în acest sens.
Legea nr. 1/2017 elimină o serie întreagă de taxe și tarife, timbrul de mediu fiind doar una dintre acestea. Informații mai multe despre actul normativ aplicabil de la 1 februarie 2017 .

marți, 3 ianuarie 2017

Sistemul de frânare automată al camionului din atacul de la Berlin a dus la evitarea unei tragedii și mai mari

Un camion de mare tonaj, care transporta oţel, a intrat în mulțime la un târg de Crăciun din Berlin. În urma incidentului, 12 persoane au murit și 48 au fost rănite. Potrivit anchetatorilor, se pare că tragedia ar fi fost mult mai mare dacă nu ar s-ar fi activat sistemul de frânare de urgență, obligatoriu pentru toate camioanele, începând cu noiembrie 2015.
Camionul intră cu viteză în mulțime, dar se oprește în 80 de metri. Potrivit purtătorului de cuvânt la campaniei Scania, Mickael Lundqvist, citat de site-ul german focus.de, sistemul de frânare de urgență al camionului Scania ar fi oprit vehiculul, limitând astfel și numărul de posibile victime.

Modul în care funcționează sistemul de frânare de urgență

Camionul folosit în atacul de la Berlin avea instalat acest sistem de frânare, care utilizează senzori, radare clasice și radare laser, detectând, de exemplu, un eventual pericol sau obstacol. Sistemul acționează frâna la toate roțile camionului și se activează fără să fie nevoie ca șoferul să intervină și să apese frâna. Raportul oficial care va arăta cât de important a fost sistemul în salvarea vieților nu este încă finalizat.
Astfel de sisteme nu funcționează întotdeauna perfectO coliziune fatală a avut loc în urmă cu câteva luni, când un camion s-a oprit brusc, după ce pe unul dintre senzori s-a lipit o pungă de plastic zburată de vânt, producând un accident în lanț. Totuși, astfel de cazuri sunt extrem de rare.

vineri, 23 decembrie 2016

IMPORTANT! Citește asta dacă ești șofer și te oprește un polițist în trafic. Te ajută mult!

Există foarte puțini conducători-auto care nu au fost niciodată opriți in trafic de agenți rutieri. Totodata, exista însă și foarte multi șoferi care nu știu ce obligații are polițistul atunci când îi oprește. Trăiesc cu impresia ca au o mulțime de drepturi, iar polițistul rutier trebuie sa le respecte si sa facă doar treburi justificate. Poate cel mai bun exemplu este impresia omului de rând conform căreia nu are voie sa fie oprit de politie fără sa facă nimic… Iata ca forumul Politisti.ro ne explica cum sta treaba cu adevarat.

1. Politistul rutier e obligat sa se legitimeze in fata soferului – FALS

Conform legii 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea si functionarea Poliţiei Române, ART. 41 prevede ca „in exercitarea atributiilor de serviciu politistul este obligat sa prezinte insigna sau legitimatia de serviciu, dupa caz, pentru a-si face cunoscuta, in prealabil, calitatea, cu exceptia situatiilor in care rezultatul interventiei sau siguranta ulterioara a politistului ar fi periclitata”. Cu alte cuvinte, atata timp cat agentul are insigna in piept, nu este obligat sa va arate si legitimatia. In plus, mai toti agentii au si un ecuson, pe langa insigna, pe care este trecut numele si functia.

2. Politistul rutier nu are voie sa te opreasca in trafic fara motiv – FALS

Daca ne luam dupa „Hotararea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, agentul de la rutiera este indreptatit legal sa te opreasca fara motiv: „Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei”. Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru „pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege” nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.

3. Soferul are dreptul sa ceara cand este oprit „ordinul de serviciu” cu informatii despre zona si data filtrului facut – FALS

Conform legislatiei, „ordinului de serviciu” este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Or controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier. In plus, tot ce tine de loc, data si activitatea agentilor in cazul unui filtru face parte din cadrul unor dispozitii interne cu caracter secret ce pot fi verificate doar de superiorii agentului rutier, nu de oricine de pe strada. Aceasta este o impresie gresita a soferilor care, atunci cand sunt opriti, ar avea dreptul sa-l controleze la randul lor pe agentul rutier.

4. Când politia te oprește pentru centura, nu are voie sa-ti dea amenda si pentru altceva – FALS

Realitatea este ca nu exista nicio prevedere legala despre acest aspect. Costatarea unor abateri ce incalca normele legale se poate face oricand, nu exista nicio restrictie in acest sens. Adica daca un politist te-a oprit pentru ca-ti functioneaza doar un far si observa si alte nereguli legate de acte sau starea masinii sau, mai rau, de starea soferului, poate lua masurile legale pentru fiecare in parte, in acelasi timp.

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui – FALS

Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrica speciala pentru a recunoaste fapta, exista doar rubrica „Alte mentiuni” unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la continutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completari, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semneaza pentru ca a luat la cunostinta despre continutul procesului verbal si in baza acestei semnaturi primeste o copie a procesului verbal. Despre „convocarea la Tribunal”, aceasta afirmatie este o stupiditate, pentru ca politistul care intocmeste procesul verbal nu are calitate procesuala in cazul contestatiei procesului verbal, parte intr-un asemenea proces este institutia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de politie.

6. Daca te opreste Politia Rutiera si ti se pare ca fac vreun abuz poti suna la 112 si vine politia care va intocmi un raport – FALS

Despre sunatul la 112, e o mare tampenie si oricine se poate convinge singur daca studiaza legislatia care prevede foarte clar: Art. 32 din O.U.G. 34/2008, (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează: a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei; Tot in acest act normativ este prevazut faptul ca apelarea la numarul de urgenta 112 se face NUMAI pentru situatii de urgenţă. Faptul ca esti oprit de un politist pentru control NU este o situatie de urgenta. In schimb, la 112 se pot semnala fapte violente daca acestea vin din partea agentului de rutiera.

7. In cazul in care esti oprit de o mașina cu radar, ai voie sa ceri diferite acte, inclusiv certificatul metrologic – FALS

Lumea vorbeste ca daca esti oprit de politie, dupa ce ai incalcat viteza legala, ai anumite drepturi. Si anume, sa ceri: A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi. B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului. C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata. D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate „ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva. In privinta acestor documente „legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar” ori „legitimatia care atesta dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne” si copia dupa certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind „ordinul de serviciu” pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului. Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat

Cum se calculeaza consumul la 100 de km

Pentru acest calcul, se foloseste o simpla formula matematica. 100 x a / b unde: a = cantitatea de combstibil din rezervor b = numarul de ...